The auctioneer conducts the auction for the sale of real estate on the background of night city.

نکات حقوقی مهم خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی

۱.   واسطه‌گری خرید را به شرکت‌هایی واگذار کنید که در ترکیه ثبت شده و دارای برگه مالیاتیLEVHASI) (VERGI و دفتر مستقل می‌باشند.
۲.  از مشاوره ‌و‌‌‌‌‌‌کلای  دادگستری یا متخصصین حقوقی مسلط به زبان فارسی و ترکی و درصورت امکان، همراهی آنها در فرایند خرید ملک، استفاده نمایید.
۳ . هدف و انگیزه شما از خرید ملک بسیار اهمیت دارد . قصد خرید ملک به منظور اخذ اقامت، شهروندی یا صرفأ سرمایه گذاری بر ویژگی‌های حقوقی ملک موردنظر تأثیر گذار است و این موضوع را حتمأ با مشاور حقوقی خود درمیان بگذارید.
۴.  نظام حقوقی خرید ملک در ترکیه، با توجه به نوع آن متفاوت است. قواعد حاکم بر خرید عرصه و اعیان برای اتباع خارجی کاملآ متفاوت است. بدون بررسی و مطالعه لازم اقدام نکنید تا متضرر نشوید.
۵. قبل از خرید، از ممنوع نبودن خرید ملک برای خارجی‌ها در منطقه موردنظر اطمینان حاصل نمائید.
۶.  تا حد ممکن از پیش خرید آپارتمان خودداری و در صورت پیش خرید، در زمینه تنظیم قرارداد حتمأ از وکیل، مشاور و متخصص حقوقی استفاده و از اعتبار شرکت سازنده اطمینان حاصل نمائید.
۷. ملکی که مستأجر دارد را درصورتی که قصد اقامت در ملک خریداری شده را دارید، به هیج عنوان نخرید و حتما آپارتمانی را خریداری کنید که همزمان با تنظیم سند رسمی بصورت تخلیه شده تحویل شما بدهند .
۸ . در هنگام تنظیم قولنامه، دقت نمائید که برخلاف نظام حقوقی ایران، در ترکیه، این سند عادی هیج اعتبار قانونی ندارد . بنابراین به عنوان پیش پرداخت درصد بسیار ناچیزی ( بین ۱ تا ۵ درصد قیمت خرید ملک) را پرداخت کنید تا درصورت عدم تنظیم سند رسمی، زیاد متضرر نشوید .
۹. در ترکیه، تنظیم سند رسمی اموال غیرمنقول در اداره ثبت اسناد و املاک صورت می‌پذیرد و به هیچ عنوان، دفاتر اسنادرسمی در این زمینه صلاحیتی ندارند. در نتیجه اگر به شما تنظیم سند در دفتراسنادرسمی پیشنهاد شد، قبول نکنید چون گاها آنچه که تحت عنوان سند انتقال خارجی‌ها را به این دفاتر هدایت می‌کنند، در واقع سند صلح حقوقی است که هرگز نمی‌تواند جایگزین سند رسمی انتقال عرصه و اعیان در اداره ثبت اسناد و املاک گردد و هرگز نمی‌توانید از طریق آن، سند تک برگ از اداره ثبت محل دریافت کنید.