ثبت ازدواج بین المللی

بسیاری از ایرانیان ساکن در سراسر جهان به منظور ازدواج با یک تبعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي ایرانی و بعضا خارجی به عنوان بهترین مکان ترکیه و شهر استانبول را که کشورهای مختلف در آن کنسول گری دارند، انتخاب می‌نمایند. این ازدواج مناسب افرادی است که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر از طریق ازدواج با یک تبعه خارجی را دارند و بسیاری از افراد متقاضی ازدواج بین‌المللی زوجینی هستند که به قصد الحاق به همسر در کشور دیگر، اقدام به ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه می‌نمایند.

سند ازدواج بین المللی ترکیه در سراسر جهان قابل استناد است. برای این امر باید سند “تاییدیه ازدواج بین المللی” بعد از ثبت ازدواج اخذ گردد. به جهت عضویت ترکیه در کنوانسیون احوال شخصیه فرانسه، ازدواج بین المللی انجام شده در ترکیه مورد قبول تمامی کشورهای عضو می‌باشد. لذا ترکیه صلاحیت صدور برگه فرمول بی را داراست. از جمله خدمات ثبت ازدواج بین‌المللی ما در ترکیه اخذ فرمول بی در پکیج ثبت ازدواج بین‌الملل هست.

با توجه به مراحل اداری طولانی ثبت ازدواج بین‌الملل و اخذ مدارک مورد نیاز در کشور ترکیه، همچنین تاییدیه‌ی دو شاهد برای ثبت ازدواج و معرفی محل اقامت برای زوجین دفتر خدمات حقوقی بین‌المللی ارهان کلیه‌ی خدمات لازم برای این نوع ازدواج را ارايه می‌دهد.

مدت زمان اخذ مدارک و ثبت ازدواج بین ۲ تا ۴ هفته خواهد بود

مهمترین اسناد و مدارک برای ثبت ازدواج عبارتند از:

گواهی تجرد، در واقع گواهی است که در ایران توسط سازمان ثبت احوال و در خارج از ایران بوسیله سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها صادر می‌گردد. این گواهی نشان دهنده این موضوع است که شخص متقاضی مجرد بوده و سابقه ازدواج ندارد و یا با وجود ازدواج قبلی، به دلیل طلاق یا فسخ ازدواج یا فوت همسر در حال حاضر مجرد می‌باشد. برای صدور این گواهی اصل کارت ملی و شناسنامه‌ی شخص متقاضی مورد نیاز است. لازم به ذکر است که اخذ گواهی تجرد ظرف دو روز کاری توسط شرکت خدمات حقوقی بین‌المللی ارهان امکان پذیر می‌باشد. ضمنا گواهی تجرد اشخاص غیر ایرانی هم باید از کشور متبوع اخذ شود.

«گواهی پزشکی عدم وجود مانع ثبت ازدواج» می‌بایست دارای عکس و مهر پزشک و بیمارستان مربوطه باشد.