تازه‌های قوانین و اخبار حقوقی

با توجه به اینکه قوانین و دستور العمل‌های مربوط به مهاجرت در هر کشوری با سیاست‌های روز آن کشور در خصوص مهاجرت گره خورده است این دسته از قوانین بسیار سریع‌تر از سایر قوانین در معرض تغییر و تحول می‌باشد.

در ترکیه نیز قوانین ملی و دستور العمل‌های اداره مهاجرت ترکیه مبتنی بر آخرین سیاست گذاری‌های این کشور در خصوص مهاجر پذیری و نحوه‌‌‌ی اقامت و شهروندی و یا برخورد با اتباع بیگانه‌ی دارای جرم و یا اقامت غیر قانونی دست خوش تحولات بسیار سریع است. در این قسمت به روزترین اخبار حقوقی مرتبط با اتباع بیگانه در ترکیه به محض انتشار از مراجع رسمی و تایید در روزنامه رسمی قوانین و یا مقامات محلی منتشر خواهد شد.

سیستم احراز هویت برای اجاره روزانه خانه آغاز شد

بر اساس آیین نامه تنظیم فعالیت اجاره خانه در ترکیه برای مقاصد گردشگری که از روز اول ژانویه اجرایی شد، مالکانی که قصد دارند خانه های خود را به صورت روزانه تا حداکثر ۱۰۰ روز اجاره دهند، باید برای اخذ مجوز و احراز هویت با همراه داشتن مدارک لازم به اداره کل وزارت فرهنگ و گردشگری مراجعه کنند.

ادامه مطلب »

سامانه‌ ارائه خدمات حقوقی به ایرانیان خارج از کشور راه‌اندازی شد

محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: با داشتن ثنا ایرانیان خارج از کشور هم می‌توانند از تمامی خدمات الکترونیک قضایی که در پنجره واحد خدمات فراهم است همانند هموطنان در داخل کشور استفاده کنند.

ادامه مطلب »

آغاز اجرای موافقت‌نامه تأمین ‌اجتماعی بین ایران و ترکیه

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی از نهایی و اجرایی شدن موافقت‌نامه تأمین‌اجتماعی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و ابلاغ بخشنامه مربوط به نحوه اجرای این موافقت نامه به واحدهای اجرایی این سازمان خبر داد.

ادامه مطلب »